• 08-55 10 99 33
  • Kontakta Oss

    Låt oss hålla kontaktenX

    ADRESSEastmansvägen 15, 113 61 Stockholm

    LÄMNA ETT MEDDELANDE

    Sending your message. Please wait...

    Thanks for sending your message! We'll get back to you shortly.

    There was a problem sending your message. Please try again.

    Please complete all the fields in the form before sending.

Träning efter förlossning

Träning efter förlossning och graviditet

träning efter förlossning

Som nybliven mamma kan det vara svårt att veta hur man ska gå tillväga för att komma igång med sin träning efter förlossning. Kroppen har genomgått både generella förändringar men också specifika förändringar beroende på var kvinnas graviditet. Vad får man göra? Hur ska man komma igång? När är det okej att börja konditions- och/eller styrketräna? I och med att varje graviditet är unik så finns det inget egentligt svar. Många får efter en diskussion med barnmorska påbörja sin träning runt 8 veckor efter förlossning. Av erfarenhet vet vi att de flesta kan påbörja fysisk aktivitet på rätt nivå mellan 4-12 veckor efter förlossning.

 

Läs mer om vår mammaträning

 

Efter att ha hjälpt 100-talet nyblivna mödrar med träning efter förlossning så vet vi att det är viktigt för alla att hitta träning på just sin nivå. Det handlar om att hitta rätt träning som hjälper till att stärka upp bäckenbotten, muskulaturen kring höft-, bål- och ryggmuskulaturen.

Vinsten av att att bygga en stark ”mammakropp” är att förhöja livskvalitén. Vi vill att alla mammor ska kunna bära sitt barn utan värk eller smärta, ha energi till att kunna leka med sitt barn och kunna skapa kvalitetstid för sig själv genom just träning.

 

Tips för träning efter förlossning

Läs mer här om träning efter graviditet och träning efter kejsarsnitt.

 

Rekommendation:

Om du är osäker på vad du kan eller får göra rekommenderar vi dig att kontakta oss. Du kan ringa, maila eller komma förbi oss på Eastmansvägen 15 eller Liljeholmsvägen 34 för en kostnadsfri konsultation där vi kan prata mer om mammaträning och om vad just du behöver.

 

Vi erbjuder barnvagnsträning i grupp utomhus och året runt 5 dagar i veckan samt personlig träning för nyblivna mammor.

träning efter förlossning