• 08-55 10 99 33
  • Kontakta Oss

    Låt oss hålla kontaktenX

    ADRESSEastmansvägen 15, 113 61 Stockholm

    LÄMNA ETT MEDDELANDE

    Sending your message. Please wait...

    Thanks for sending your message! We'll get back to you shortly.

    There was a problem sending your message. Please try again.

    Please complete all the fields in the form before sending.

Konditionsträning

Konditionsträning ger många fördelar

Konditionsträning är bra för ditt hjärta samt dina andra inre organ eftersom det förbättrar din syreupptagningsförmåga. Utöver förmågan att ta upp syre förbättrar konditionsträning också blodcirkulation, spänst och lungkapacitet. Även humöret blir bättre om man tränar regelbundet och det har visat sig effektivt mot depressioner. All typ av träning leder till en ökning av muskelstyrka i kroppen vilket ökar fettförbränningen. Träning för konditionen förbättrar helt enkelt din hälsa enormt och gör ditt liv bättre och längre.

 

Hur tränar vi upp vår kondition?

Konditionsträning kan göras på oändligt många sätt. Mest bekant är med hjälp av löpning, men du kan också cykla, simma, promenera, dansa, utöva kampsport eller utöva någon annan idrott. Beroende på intensitet och längd av aktiviteten kan vi påverka vår kondition och fysik i mer eller mindre utsträckning. Intervallträning har på senare tid blivit ett mycket populärt sätt att träna sin kondition på eftersom det är tidseffektivt. Dessutom är det en metod som får mycket stöd av forskningen. Intervaller betyder att du bryter ner aktiviteten i olika intensitetsnivåer. Det betyder att aktiviteten består av en aktiv period följt av en återhämtningsperiod. Intervaller kan mätas i tid eller sträcka och du bestämmer själv nivå av ansträngningsgrad och längd. En mycket populär intervall metod är Tabata intervaller som uppfanns av DR. Izumi Tabata. Tabata intervaller är ett protokoll för högintensiva intervaller. Den totala arbetstiden är 4 minuter och bryts ned i åtta stycken tidsintervaller om 20 sekunder högintensivt arbete följt av 10 sekunders vila.

 

Vill du ha hjälp med din träning?

På True Workout bedriver vi ständigt varierande träning där uthållighetsträning är ett stående inslag. En fjärdedel av träningsterminen är speciellt inriktad på konditionsträning. Vi har också kurser och löpskolor där vi arbetar med konditionsträning och löpning. Självklart kan vi hjälpa dig med personlig träning också där vi helt anpassar det efter dina mål. Vill du veta mer så ska du inte tveka att kontakta oss så vägleder vi dig eller ditt företag. Våra coacher är utbildade Personliga Tränare och har specialkompetens inom löpning och annan konditionsträning.

konditionsträning