• 08-55 10 99 33
  • Kontakta Oss

    Låt oss hålla kontaktenX

    ADRESSEastmansvägen 15, 113 61 Stockholm

    LÄMNA ETT MEDDELANDE

    Sending your message. Please wait...

    Thanks for sending your message! We'll get back to you shortly.

    There was a problem sending your message. Please try again.

    Please complete all the fields in the form before sending.

VÅR BLOGG

10 tips för att komma igång

Tips för att komma igång med din träning och ditt nya liv:

1. Ha tålamod

Ett av de absolut vanligaste misstagen är att vilja för mycket för snabbt. Utveckling sker gradvis. Acceptera att det är regelbunden träning som ger bäst resultat. Regelbundenhet framför längd på pass.

2. Planera

Schemalägg dina träningspass. Boka in dem och skriv upp dem i din kalender. Se till att träningen blir en del av din livsstil. Det är för ditt eget välmående som du gör det här.

3. Införskaffa det allra viktigaste

Utomhusträning är väldigt enkel och ren. Ändock kan ett par bra träningsskor och bekväma och snygga träningskläder göra hela upplevelsen bättre.

4. Våga be om hjälp

Alla är noviser i något ämne. Vet du inte hur du ska ta nästa steg i din utveckling, eller har du problem med att få kosten att fungera? Fråga en av våra coacher. Vi sitter på massvis med kunskap som vill nå ut med. Våga fråga!

5. Kosten ärviktig

Kosten lägger grunden för vår kapacitet att röra oss. Den ger oss energin att genomföra ett bra träningspass som i sin tur utvecklar oss och tar oss närmare vårt mål. Kosten ser även till att reparera kroppen emellan träningspassen.

6. Alternera kondition med styrka

Tänk på att hela kroppen vill bli underhållen. Styrka och kondition, hjärta och skelettmuskulatur. En ökad styrka kommer att hjälpa i skadeförebyggande syfte under löpningen och en god kondition kommer att ge din styrketräning en extra skjuts framåt.

7. Vila och återhämtning

Lika noga som man är med träningen och kosten bör man vara med sömnen. Kost/näring, träning/rörelse och vila/återhämtning är de tre grundpelarna till en välmående kropp och ett välmående inre. Det är under sömnen som vår kropp reparerar sig bäst och ger oss förutsättningar för att prestera efterföljande dag.

8. Spring inte igenom smärta

Värker det? Då kan du fortsätta med ett vaksamt öga. Smärtar det? Stanna upp! Om det smärtar så är det en signal från kroppen att detta inte är någonting som den vill utsättas för för tillfället. Lyssna på kroppen! Ett steg tillbaka idag kan ge två steg fram imorgon.

9. Slappna av

Att ha en avslappnad inställning till träningen och till livet är viktigt. Stress är en faktor som kan sätta många käppar i hjulet för dig. Ta ett par djupa andetag när du känner att stressen är på väg. Kronisk stress försämrar fettförbränning och återhämtning och hämmar prestation.

10. Ha roligt!

Den bästa träningen som finns är den som blir av och den träningen som blir av är den som man blir glad av. Det ska vara lustfyllt att gå till ett träningspass. Det här gör du för din egen skull. För att du ska må bra. Blod, svett och tårar? Glöm det! Här skrattar vi oss till det liv vi vill ha!

tips för att komma igång

Hoppas du känner att dessa tips för att komma igång hjälper dig på vägen. Kontakta gärna oss om du vill ha mer hjälp.